Selasa, 29 April 2014

"FLASHMOB free palestine" Miri 2014

Assalamualaikum dan salam 1 Malaysia,

sudah sekian lama tidak mengemaskini blog yang kian usang ini, kali ini barulah ada masa nak mengisi coretan kecil dari diri ini. ya, memang selama ini saya membuat karya mengenai palestin. begitu juga dengan kustom hotwheels, tapi saya tidak pernah mengikuti flashmob. tetapi kali ini, Alhamdullilah ada satu "kawan paling baik" la sgt saya ni memperlawa saya mengikuti aktiviti ini, dan saya mula tertarik dengan aktiviti sebegini. lain kali, saya akan bawa karya-karya yang pernah saya buat sejak tahun 2012 ke booth2 pameran palestin, insyaALLAH.

entri kali ini berkaitan dengan kesedaran. kesedaran manusia untuk menyedari diri, siapa diri dan tanggungjawab diri. huuhh!!!, kita leka kita lupa kita tak ingat. kesedaran boleh muncul dengan pelbagai cara.

dan kesedaran itu boleh muncul dengan adanya ASBAB dari benda lain dengan izin Allah. aktiviti yang berlansung pada 27 april 2014 di Bintang Mall, Miri, Sarawak merupakan salah satu cara untuk menyedarkan, mengingatkan, manusia mengenai erti kemanusian, erti kehidupan. sedarkah kita ada lagi negara yang dijajah oleh pihak lain? kita sedar.... tapi apa usaha kita? ......

:-)

dan apa yang kami lakukan adalah untuk memberi sedikit impak kesedaran untuk kami dan juga untuk orang lain..insyaALLAH...:-)

berikut merupakan sedikit gambar flashmob yang dilakukan pada jam 3 petang, gabungan beberapa IPT sekitar miri.

cute la sangat~~ :-D























setakat itu entri kali ini..:-)

Popular Posts