Salam Maulidur Rasul...

asalamualaikum dan salam 1 malaysia,
tarikh hari ini amat bermakna bagi muslimin dan muslimat. 24/1/2013. tarikh hari ini merupakan tarikh 13 rabiatulawal dalam kelendar islam.. tarikh ini merupakan tahun kelahiran nabi Muhammada S.A.W. oleh itu saya akan terangkan sedikit apa itu maulidul rasul..

Maulidur Rasul (kelahiran rasul) adalah hari bersejarah keputeraan Nabi Muhammad. Hari ini jatuh pada hari ke-12 bulan Rabiul Awal sempena kelahiran Nabi yang jatuh pada pada khamis 1434 Masihi ,23/1/2013( Dari hadith riwayat Muslim, 8/25 ) 12 Rabiul Awal Tahun Gajah. Baginda merupakan nabi terakhir yang diutus oleh Allah Subhanahu Wata’ala. Tapak kelahiran baginda pula kini mempunyai satu bangunan kecil yang dikenali sebagai Maulid Nabi.

memperingati kelahiran nabi amatlah mulia bagi kita sesama muslim. ini kerana kita mampu mengingati tarikh lahir kekasih, tarikh lahir artis, tapi kita tidak ingat pada tarikh lari nabi yang memimpin kita sendiri.

saya sendiri mengucapkan salam maulidur rasul yang ke 1434 kepada kita semua. memperingati Nabi adalah perkara yang paling mulia disisi Allah..:-)

gambar dimabil daripada laman facebook saya sendiri.

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

10 Hot Wheels Paling Terhad di Dunia (Top 10 Limited / Rarest Hot Wheels in the World!

Biodata Pemegang Rekod Dunia Rubik's Cube Feliks Zemdegs (biography of feliks zemdegs)

Apa itu Error dalam Hot wheels? "what is Error in Hot Wheels?"