Siri Model kartun & Permainan TV Hotwhels 2011 dan 2012 ( Hotwheels Cartoon and TV Games model series in 2011 & 2012)

Asalamualaikum dan salam 1 malaysia,
Entri kali ini berkaitan dengan Hotwheels. Kali ini saya ingin kongsikan kepada anda beberapa kereta-kereta istimewa yang dikeluarkan oleh Mettel pada tahun 2012. pada tahun 2011, tidak banyak yang dikeluarkan kereta-kereta istimewa begini. namun padat tahun 2012, terdapat banyak kereta istimewa ang dikeluarkan pada tahun 2012. beberapa model ini akan dirungkaikan dalam entri kali ini,

Kita bermula pada tahun 2011, 

model i bawah merupakan model daripada siri komik popular iaitu Batman. struktur model ini hampir keseluruhan badan menggunakan medium besi kecuali tayar.
Nama Model : Arkham Asylum Batmobile
Tahun pertama pengeluaran : 2011
komik : Batman


Model di baah merupakan salah satu model diadaptasikan daripada filem pada tahun itu iaitu A Team. Model ini digunakan didalam filem tersebut.
Nama Model : A Team Van

Tahun pertama pengeluaran : 2011
Filem : A Team




Model di bawah pula popular dengan filem "back to the future". didalam filem tersbut, model ini memiliki beberapa kuasa luar biasa dan mampu membuat beberapa tranformasi.

Nama Model : Time Machine

Tahun pertama pengeluaran : 2011
Filem : Back To The Future

sekali lagi, model di bawah merupakan model batman, dimana dikeluarkan pada tahun 2007. model ini digunakan oleh pelakon utama batman. model ini popular pada era 90 an.

Nama Model : BatMobile

Tahun pertama pengeluaran : 2007
Siri Komik/Kartun : Batman





Sekarang kita beralih pada tahun 2012,

siri pertama yang dikeluarkan pada tahun 2012 ialah the bat. model in agak unik kerana tidak ada tayar pada  model tersebut. model ini merupakan adaptasi daripada filem/kartun batman.

Nama Model : The Bat
Tahun pertama pengeluaran : 2012
Filem: Batman



Gambar di bawah merupakan keluaran dari siri permainan Angry Bird yang bernama Minion Pig. Minion Pig ataupun green pig merupakan seekor watak jahat didalam permainan Angry Bird pada ketika itu,

Nama Model : Minion Pig
Tahun pertama pengeluaran : 2012
Permainan : Angry Bird


Model Hotwheels di bawah merupakan model yang mandapat sambutan hangat kerana siri kartun ini agak popular pada era 90 an dahulu iaitu Scooby-Do. kereta ini merupakan kereta utama yang digunakan oleh hero dan heroin dalam siri kartun popular itu.

Nama Model : The Mystery Machine
Tahun pertama pengeluaran : 2012
Siri Kartun/komik : Scooby Doo


Selain daripada itu, watak baik didalam pemainan Angry Bird juga turut dikeluarkan oleh pihak Mattel. di bawah merupakan watak hero didalam permainan popular itu iaitu Red Bird. model ini mendapat sambutan di pasaran.

Nama Model : Minion Pig
Tahun pertama pengeluaran : 2012
Permainan : Angry Bird

Sekian itu entri pada kali ini, diharap anda dapat memburu beberapa model istimewa pada tahun 2011-2012 ini. entri lain saya akan merungkai beberapa model istimewa 2013 pula..selamat memburu kereta kecil! :-D


Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

10 Hot Wheels Paling Terhad di Dunia (Top 10 Limited / Rarest Hot Wheels in the World!

Biodata Pemegang Rekod Dunia Rubik's Cube Feliks Zemdegs (biography of feliks zemdegs)

Apa itu Error dalam Hot wheels? "what is Error in Hot Wheels?"