Hotwheels Volkswagen Kool Kombi Palestine Edition

Assalamualaikum dan salam 1 malaysia,

setelah lama tidak mengemaskinikan blog,rasanya sudah hampir 3-4 bulan, baru sekarang ada masa untuk mengemaskini. kali ini saya ingin kongsikan 1 model yang saya customkan sendiri.

model ini merupakan model pertama yang saya buat dalam kerja mengubah suai seperti ini. model ini bernama Volkswagen Kool Kombi, dimana Hotwheels mengeluarkan model ini pada tahun 2013.

tema yang saya pilih iaitu "bendera Palestine". saya memilih tema ini kerana saya mengikuti perkembangan semasa tentang negara itu sendiri. dalam enrti kali ini, saya kaan menceritakan proses yang saya lalui sepanjang melakukan proses ubahsuai/custom ini.

Perkara pertama yang perlu dilakukan ialah membuka rivet pada tapak model

proses seterusnya iaitu membuka cat menggunakan "paint remover"



lapisan pertama cat bewarna putih

 persediaan untuk lapisan kedua, memerlukan pita yang agak banyak

Hasil lapisan kedua, cat bewarna hijau

proses seterusnya, cat bewarna hijau

lapisan keempat, iaitu cat bewarna merah, dimana proses cat model hampir siap.

proses perincian cat luaran, cat lampu, logo VW dan sebagainya.



2 gambar diatas merupakan proses perincian cat dalaman model ni, cat ini perlu menggunakan berus ataupun cat sembur kerana ruang yang digunakan agak sempit. 

 proses terakhir yang saya buat ialah menambah 2 exzos besar di belakang model.

setelah 2 minggu membuat pengubahsuaian/custom ini, gambar-gambar dibawah merupakan hasilnya, enjoy!














Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

10 Hot Wheels Paling Terhad di Dunia (Top 10 Limited / Rarest Hot Wheels in the World!

Biodata Pemegang Rekod Dunia Rubik's Cube Feliks Zemdegs (biography of feliks zemdegs)

Apa itu Error dalam Hot wheels? "what is Error in Hot Wheels?"